The Warsaw Experience:::warszawa_rio de janerio:::brazylijska fotografia w lokalu_30:::wystawa goscinna


lokal_30 i Fundacja Wspierania Inicjatyw Pau-Brasil

serdecznie zapraszaja na wystawe fotografii wykonanych w czasie pobytu w Warszawie artystów z Rio de Janeiro.
The Warsaw Experience

Daisy Xavier

Vincente De Mello

Paulo Vivacqua

kuratorka: Alberto Saraiva

otwarcie sobota 15.11.2008 g. 18.00

wystawa trwa do 18.11.2008, otwarte w pon. wt. g. 16.00-19.00

______________________________

****lokal_30 & Fundacja Pau-Brasil

cordially invite you to the show of photography done  during stay in Warsaw by artists from Rio de Janeiro

The Warsaw Experience

Daisy Xavier

Vincente De Mello

Paulo Vivacqua

curated by: Alberto Saraiva

opening 15.November 2008 at 7 p.m.

show till 18.November 2008  Mon, Thu: 4.00 p.m. -7.00 p.m

______________________________

text only in Polish

The Warsaw Experience

Trójka brazylijskich artystów wysiada z samolotu na warszawskim Okeciu. Sa tu po raz pierwszy. Nie znaja miasta, ani jezyka. Wyposazeni w mape i kilka podstawowych informacji z przewodnika turystycznego rozpoczynaja podróz po stolicy. Warszawskie doswiadczenia zostana utrwalone na kartach pamieci cyfrowych aparatów.
Dostrzegaja rzeczy oczywiste, ale spowszedniale mieszkancom, pozostajace dla nich niewidoczne, chos na stale wpisane w topografie miasta. Staraja sie uchwycic absurdalny charakter fascynujacego budynku wyrastajacego ni stad ni zowad w centrum, którego niezrozumialym wyróznikiem jest urbanistyczna próznia. Zgodnie z turystycznymi wytycznymi udaja sie na prawa strone przecinajacej miasto rzeki  – by odnalezc przedwojenne wspomnienia starych murów. Sklepowe witryny, bramy schody. Intuicyjnie wsiadaja do tramwaju. Jada w nieznanym kierunku – na Zeran.
Recepta na utrwalanie nieznajomego krajobrazu: forma, czysta „radosc fotografii“ – zludzenia optyczne, gra ze swiatlem, zabawa z perspektywa. Rejestracja dzwieku – miejski szept dopelnia wizualna rzeczywistosc – mikrofony umieszczone w zdjeciowym kadrze. Pomiedzy slonecznym Rio de Janeiro, a pochmurna Warszawa rozwija sie fotograficzna wrazliwosc flaneur’a-turysty, lowcy nowych wrazen.

Alberto Saraiva